Monday 29 July 2024

German B2 Letter to Landlord

 Ich will an meinen Vermieter Schreiben. Ich will die Wohnung kügigen.



Sehr Geerter Herr Muller 

Lessing strase 7 , Musterstadt 

Hiermit kundige ich den Mietvertrag fur die wohnung in der Lessen strase 7 in Musserstadt firstgerecht zum 1ten Oktober. Antworten Sie mir bitee wenn Sie die kundigung gelesen haben. BItte bestatigen mir schriftlich den Erhalt meiner Kundigung sowie das Datum der Beendigung des Mietvertrags. Sollten Sie fragen haben oder Wohnungs besichtigungs termine planen kontaktieren mich einafach unter dieser Nummer 

Mit freundlichen grueßen,




I want to write to my landlord. I want to vacate the apartment. 


Dear Mr. Muller

Lessing street 7, Musterstadt.

I hereby cancel the rental agreement for the apartment in Lessen street 7 in Musserstadt with effect from October 1st. Please reply to me when you have read the cancellation. Please confirm in writing that you have received my cancellation and the date of the termination of the rental agreement. If you have any questions or would like to schedule an appointment to view the apartment, simply contact me on this number..

Kind regards,


No comments:

Post a Comment